Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην υπόθεση της δασκάλας Mουσικής σε δημοτικό σχολείο του Αλίμου, η οποία έβαλε εννιάχρονους μαθητές να χτυπήσουν συμμαθητή τους μέσα στην τάξη, επειδή εκείνος δεν πρόσεχε στο μάθημά της, όπως είχε αποκαλύψει πριν από μερικές μέρες το protothema.gr.
Η δασκάλα που κατηγορείται από τους γονείς του σχολείου για τις αναχρονιστικές μεθόδους διδασκαλίας που χρησιμοποιούσε αλλά και για αδιαφορία απέναντι στους μαθητές της - για παράδειγμα, δεν είχε μάθει τα ονόματα τους και τους αποκαλούσε «αγόρι» και «κορίτσι» στη τάξη - όπως όλα δείχνουν, τέθηκε σε διαθεσιμότητα με απόφαση της 4ης Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας.
Η θέση της καλύφθηκε από άλλον εκπαιδευτικό με το ίδιο αντικείμενο, ο οποίος εμφανίστηκε στο μάθημα του πριν απο δυο μέρες και έτσι η λειτουργία του σχολείου μετά την αναστάτωση που προκλήθηκε επέστρεψε στην κανονικότητα με τους γονείς να δηλώνουν ανακουφισμένοι από αυτή την εξέλιξη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η δασκάλα Μουσικής αναμένεται να καταθέσει σήμερα στα πλαίσια της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης ( ΕΔΕ).
Όπως λένε πηγές από το σχολείο δεν πρόκειται να αποδεχθεί τις κατηγορίες που της αποδίδουν οι γονείς των μαθητών, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για παρεξήγηση και υπερβολές των μικρών μαθητών.
Η συνέχεια αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς κάποιοι γονείς προτίθενται να καταθέσουν μέχρι και αγωγές εναντίον της δασκάλας για ψυχική οδύνη που, όπως υποστηρίζουν προκάλεσε στους ίδιους και στα παιδιά τους.
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις για τη δράση της - 170 γονείς καταγγέλλουν
Επώνυμες επιστολές διαμαρτυρίας και έγγραφες καταγγελίες, στις οποίες περιγράφονται απίστευτα περιστατικά με πρωταγωνίστρια τη δασκάλα η οποία επί σειρά ετών φέρεται να υπέβαλλε τους μαθητές της σε καψόνια στρατιωτικού τύπου και για ασήμαντες αφορμές, για παράδειγμα «επειδή ένας μαθητής ζήτησε ένα χρωματιστό μολύβι από τον μπροστινό του» μαρτυρούν την πλούσια δράση της εκπαιδευτικού.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η επιστολή διαμαρτυρίας που εστάλη στις 22 Σεπτεμβρίου από μητέρα μαθητή της Γ’ Δημοτικού προς τον διευθυντή του σχολείου με κοινοποίηση στην προϊστάμενη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Δ’ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 6ου Δημοτικού Σχολείου.
Το συμβάν στο οποίο αναφέρεται η μητέρα διαδραματίστηκε τη Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου στη διάρκεια του ολοήμερου προγράμματος.
Όπως αναφέρει: «Η δασκάλα της Μουσικής, η οποία ήταν εφημερία, έβαλε τιμωρία τον γιο μου μαζί με τρία άλλα παιδιά, να σταθεί στο προαύλιο στον καυτό ήλιο και στην αφόρητη ζέστη... Η απάντηση που πήρε ήταν ‘‘δεν μας ενδιαφέρει’’ και ‘‘πρέπει να καθίσεις εκεί μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι’’. Οταν ήρθε η ώρα να μπουν στην αίθουσα φύλαξης, ο γιος μου της ζήτησε να πάει στη βρύση να πιει νερό γιατί δεν αισθανόταν καλά. Η δασκάλα του απάντησε: ‘‘Οχι, δεν θα πας, θα περιμένεις μέχρι να πας στο σπίτι σου να πιεις όσο θέλεις εκεί’’».
Τελικά το παιδί, όπως αναφέρει η μητέρα του στην επιστολή, έμεινε έως τις 3 το μεσημέρι χωρίς νερό, λες και ήταν αιχμάλωτος, με αποτέλεσμα να γυρίσει στο σπίτι αφυδατωμένο, υποφέροντας από ζαλάδες.
Φοβερές καταγγελίες περιλαμβάνονται και στην επιστολή που έστειλαν οι γονείς του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αλίμου προς το υπουργείο Παιδείας. «Το πρόβλημα με τη συγκεκριμένη εκπαιδευτικό υφίσταται εδώ και χρόνια και δυστυχώς, σύμφωνα με τις μαρτυρίες των παιδιών μας, εντείνεται. Η συμπεριφορά της δασκάλας Μουσικής είναι άκρως ανησυχητική και σας παραθέτουμε ενδεικτικά μόνο λίγα από τα πράγματα που μας έχουν εκμυστηρευτεί τα παιδιά μας», γράφουν οι γονείς απευθυνόμενοι προς τις υπηρεσίες του υπουργείου. Ακόμη στην επιστολή αναφέρεται ότι:
■ Η δασκάλα προσβάλλει και μειώνει τα παιδιά με εκφράσεις όπως «εσύ δεν θα μάθεις ποτέ τίποτα».
■ Τα τιμωρεί με τρόπο και μεθόδους από άλλες εποχές, οι οποίες έχουν κριθεί αντιπαιδαγωγικές, π.χ. βάζει τα παιδιά να μείνουν δίπλα στον στύλο της σημαίας στην αυλή τις ζεστές μεσημεριανές ώρες, χωρίς νερό, για παραδειγματισμό, να στέκονται για αρκετή ώρα στα γόνατα, να μένουν με το πρόσωπο στον τοίχο ή με το ένα πόδι όρθιο στη γωνία της τάξης - και όλα αυτά για ασήμαντες αφορμές (π.χ. όταν ζητήσει το παιδί ένα χρωματιστό μολύβι από τον μπροστινό του).
Τα απειλεί χτυπώντας δυνατά στην έδρα ένα κυλινδρικό ξύλινο αντικείμενο (μάλλον μουσικό δείκτη) που έχει μέσα στην τσάντα της. Σκίζει ζωγραφιές παιδιών προκλητικά μπροστά στους συμμαθητές τους επειδή «δεν πέτυχε το φόντο, όπως το είχε το βιβλίο».
Στην τάξη αποκαλεί τα παιδιά «αγόρι» και «κορίτσι» και όχι με τα ονόματά τους. Στην ενημέρωση γονέων ζητάει από τους γονείς να της δείξουν φωτογραφία των παιδιών τους από τα κινητά τους, για να καταλάβει για ποιο παιδί θα συζητήσουν, εφόσον δεν ξέρει καν τα ονόματά τους.
■ Ζητάει από κάποια παιδάκια να φέρνουν τα βιβλία και τον καφέ της στο γραφείο της σε συγκεκριμένο σημείο.
■ Δεν τους επιτρέπει να πηγαίνουν στην τουαλέτα ή να πίνουν νερό στην τάξη.
Η εν λόγω επιστολή υπογράφεται από 170 γονείς του 6ου Δημοτικού Σχολείου Αλίμου που ζητούν την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας με την ενεργοποίηση των διαδικασιών που θα βάλουν τέλος «σε αυτή την απελπιστική και μακροχρόνια κατάσταση που βιώνουν τα παιδιά μας στο σχολείο».
«Έχουμε συνέχεια προβλήματα εδώ και τέσσερα χρόνια. Απείλησε τον γιό μου ότι θα υποστεί και άλλα πράγματα αφού του χτύπησε το χέρι στο θρανίο» λέει ένας από τους γονείς που έχουν υπογράψει για να φύγει.
«Από τον Σεπτέμβριο είχαμε ενημερώσει τις υπηρεσίες με το περιστατικό, τότε, για το παιδί που έβαλε μέσα στον ήλιο κάτω από τον ιστό της σημαίας χωρίς να πιεί νερό. Η ίδια συνήθως ρίχνει τις ευθύνες στα παιδιά» λέει η γραμματέας συλλόγου γονέων 6ου Δημοτικού Αλίμου, Λαμπρινή Σταμάτη.
«Τα παιδιά μου από την πρώτη δημοτικού μου έλεγαν ότι δεν θέλω να πάων στο σχολείο γιατί έχω μουσική» λέει η γονέας δύο μαθητών στο σχολείο.
«Ήταν μια προτροπή bullying στα παιδιά. Τους είπε "φτάνει" μόνο όταν χτύπησε το κουδούνι» λέει η μητέρα ενός συμμαθητή του παιδιού που υπέστη την επίθεση.