Οι γραμμές και οι αριθμοί που θα βρείτε σχεδόν σε κάθε προϊόν ονομάζονται γραμμωτοί κώδικες (barcodes) UPC (Universal Product Code = Παγκόσμιος Κώδικας Προιόντων), και εισήχθησαν στη δεκαετία του 1970 για να επιταχυνθεί η διαδικασία πληρωμής για τα ψώνια. Τα έξι πρώτα ψηφία χρησιμεύουν ως αναγνωριστικό για τον κατασκευαστή, τα επόμενα πέντε ψηφία είναι ο αριθμός προϊόντος ενώ το τελευταίο ψηφίο είναι το ψηφίο ελέγχου, που επιτρέπει στους σαρωτές να καταλαβαίνουν αν έχουν διαβάσει σωστά τον κώδικα.
Κάθε ένα από τα 12 ψηφία αντιστοιχεί στις γραμμές και τα περιθώρια από πάνω τους, που το καθένα με συγκεκριμένο πάχος μετράται σε τιμές από το ένα έως το τέσσερα. Για παράδειγμα, το μοτίβο για το ψηφίο "0" είναι "3-2-1-1" και αν είναι στην αρχή ενός barcode, τότε οι τιμές 3 και 1 αναφέρονται σε πάχη περιθωρίων ενώ τα 2 και 1 αναφέρονται σε μεγέθη πάχη γραμμών. Ευτυχώς, έχουμε σαρωτές για να κάνουν την ανάγνωση για μας γρήγορα.
Μερικά "διάσημα" αναγνωριστικά κατασκευαστών είναι το 049000 της Coca-Cola και το 030000 των Quaker Oats. Υπάρχουν επίσης μοτίβα για συγκεκριμένα προϊόντα. Για παράδειγμα τα ζυγιζόμενα αντικείμενα όπως τα φρούτα ξεκινούν με ένα "2". Τα φαρμακευτικά ξεκινούν με τον αριθμό "3" και κουπόνια ξεκινούν με ένα "5".